You have received a letter from your English-speaking pen-friend Todd who writes:

...In July I'm going to a science youth summer camp. It's an international camp, but the working language is English. My elder brother went to this camp last year and liked it where a lot. He could also practice his French. By the way, is science your favourite subject? Would you like to join me? What kind of youth summer camps do you have in Russia?

...As for the latest news, I've passed my driving test and my elder brother said he'll let me use his car!

Write a letter to Todd.

In your letter

- Answer his questions

- Ask 3 questions about his driving test

В начале работы над письмом надо попросить учащихся разделить тетрадный лист на две колонки и в первую колонку выписать вопросы Тодда, не упустив ни одного.Затем в этой же колонке надо написать ответы на них. Во второй колонке учащиеся должны записать три вопроса, которые они зададут Тодду о его экзамене на права. При этом надо стимулировать учащихся на использование разных типов вопросов: общих, специальных, разделительных. В тетрадях учащихся должна получиться следующая таблица из двух колонок:

Вопросы Тодда и ответы на них

1. By the way, is science your favourite subject?

2. Would you like to join me?

3. What kind of youth summer camps do you have in Russia?

1. No, science isn't my favourite subject because I prefer humanities.

2. I would like very much to join you, but I 'm not sure that my parents will allow me to do it.

3. We have different kinds of summer camps in Russia: youth camps, language camps, sport camps.

Вопросы Тодду

1. When did you pass your driving test?

2. Was it difficult?

3. You are happy, aren't you?

Затем можно раздать учащимся макет-шаблон личного письма, выполненный преподавателем на листе формата А4. Макет-шаблон выглядит следующим образом:

Moscow, Russia

13/4/2011

Dear Todd,

Thanks for your letter. It was great to hear from you. Sorry that I haven't written for so long. I was very busy because I had to prepare for my exams. I hope your family are OK. As for me, I'm fine.

Anyway, I'm writing to you to answer your questions....

Actually, I'd like to ask you some questions about...

Sorry, I have to go – loads of homework to do - unfortunately! I'm having a test in Russian tomorrow and a lot of revision.

Take care,

Max

Учащимся надо объяснить, что они должны написать второй и третий параграф письма в отведенных для этого местах макета-шаблона с опорой на заранее составленную таблицу вопросов и ответов. При этом величина первого и последнего параграфа зависит от того, сколько слов получилось в третьем и четвертом параграфе. В зависимости от этого используется либо более краткий, либо более длинный вариант первого и последего параграфов из макета - шаблона. Необходимо обратить внимание учащихся на то, что первый и последний параграфы представляют собою клише, которые могут использоваться в любом письме личного характера независимо от содержания письма-стимула и инструкций.

Как показывает практика, способ первоначального выделения вопросов и использования макета-шаблона приносит хорошие результаты и впоследствии учащиеся справляются с зданием С1 за гораздо меньший объем времени, чем это рекомендуется в инструкциях по выполнению экзамена. Научившись быстро выделять вопросы и пользоваться клише, некоторые учащиеся сокращают затраты времени на выполнение задания в 2-3 раза – до 7-10 минут, что позволяет им уделить больше времени более сложным заданиям высокого уровня, в частности, написанию эссе.

 



Каталог сайтов 'Российское образование в сети'

How Do You Feel? (young/beginning learners), by erica
Find this and other
sickness exercises in English Exercises .org
Wikispaces
I'm a member of the e-Teaching Community on WizIQ. Join me on this community to get updates & access Free Resources.
Helen

Visit The Future of Education
Google PageRank — Grigorouk.ru — Анализ сайта
Website Reputation - Grigorouk.ru